AI, kosmetologia, pielęgnacja twarzy, rozpoznawanie twarzy, technologia w kosmetologii, pielęgnacja cery
fot. unsplash.com

Chociaż technologia kosmetyczna istnieje od dziesięcioleci, dopiero w ostatnich latach sektor ten odnotował oszałamiający wzrost ns rynku. W rezultacie duże marki kosmetyczne zwiększyły inwestycje i wprowadzają w użytek wysoce zaawansowane technologie, jak Artificial Intelligence i Aguamented Reality, które rewolucjonizują sposoby dostarczania wrażeń klientom. W jaki sposób się to dzieje?

Artificial Intelligence – Sztuczna Inteligencja

Nasze życie w coraz większym stopniu zależy od technologii, a pielęgnacja skóry to tylko jedna z wielu rutynowych czynności, na którą w szczególny sposób wpłynęła cyfryzacja. Siłą napędową była tutaj sztuczna inteligencja, która dzięki wielu aplikacjom i urządzeniom może teraz grać rolę specjalisty, oceniać każdą skórę indywidualnie, zapewniać dostosowane zabiegi kosmetyczne i polecać odpowiednie produkty.

Doskonałym tego przykładem jest firma Olay, który wykorzystuje kwestionariusze i selfie przesłane przez użytkowników. Szwedzka firma kosmetyczna FOREO podeszła do sprawy podobnie, wprowadzając LUNA fofo, urządzenie do masażu i oczyszczania twarzy, które zawiera czujniki, analizujące skórę użytkownika w celu zaplanowania rutyny pielęgnacji skóry unikalnej dla danej osoby. Rozpozna ona czy, skóra jest tłusta, czy sucha, czy posiada blizny, zmarszczki, rozszerzone pory, czy zaskórniki.

Aguamented Reality – Rzeczywistość Rozszerzona

Innym sposobem, w jaki technologia umożliwia markom niespotykany dotąd poziom kontaktu z klientami, jest AR. Umożliwia wirtualne eksperymentowanie z różnymi kosmetykami, poprawiając w ten sposób doświadczenia zakupowe i ułatwiając podejmowanie decyzji zakupowych. ModiFace był jednym z głównych pionierów w tej dziedzinie, z kilkoma aplikacjami kosmetycznymi, które zostały przyjęte przez takich gigantów, jak Sephora i Estée Lauder.

Wśród marek współpracujących z ModiFace jest także L’Oréal ze swoją aplikacją mobilną Style My Hair, która pozwala użytkownikom „przymierzyć” różne cięcia, style i kolory. Z kolei Benefit Cosmetics wciąż bada nowe inicjatywy cyfrowe, aby dotrzeć do konsumentów na nowe sposoby, po znacznym wzroście sprzedaży produktów dzięki Brow Try-On experience – który odnotował 43% wzrost między kwietniem a majem, gdy wielu konsumentów było zachęcanych do pozostania w domu i miało okazję „bawić” się z aplikacjami w cyfrowy sposób modyfikującymi ich wygląd.

AI, kosmetologia, pielęgnacja twarzy, rozpoznawanie twarzy, technologia w kosmetologii, pielęgnacja cery
fot. unsplash.com

Spersonalizowane produkty kosmetyczne

Technologia napędza również personalizację w branży kosmetycznej. Aż 77% konsumentów wybrało, poleciło lub zapłaciło więcej za markę, która zapewnia spersonalizowaną usługę lub doświadczenie. Ten gwałtowny wzrost był napędzany przez rozwój innowacyjnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, AR, analiza DNA i druk 3D.

Przykładem jest rosnąca popularność pielęgnacji skóry opartej na DNA, która w 2018 roku miała wartość rynkową wycenioną na 7,4 miliarda dolarów. Produkty, takie jak SKINTELLI firmy EpigenCare, pozwalają konsumentom przetestować aktualną jakość skóry, zanim stworzą spersonalizowaną rutynę pielęgnacyjną skóry. To hiper-spersonalizowane podejście jest szczególnie atrakcyjne dla konsumentów, ponieważ pomaga ograniczyć niewygodny i męczący proces dokonywania zakupów metodą prób i błędów.

Druk 3D

Dalsza personalizacja jest również osiągnięta dzięki zastosowaniu technologii druku 3D. Marka Procter & Gamble Opté wprowadziła na rynek Precision Skincare System, który wykorzystuje niebieskie światło do skanowania i wykrywania koloru i pigmentacji skóry, z użyciem algorytmu rozpoznawania twarzy. Rozpozna także wszelkiego rodzaju wypryski.

Technologia ta stale się rozwija, a marki wykorzystują ją na nowe sposoby, aby zaoferować klientom prawdziwie innowacyjny produkt o spersonalizowanym doświadczeniu. Pierwsza na świecie drukarka do makijażu 3D pojawiła się na rynku w 2020 roku. Drukarka Mink przekształca dowolny obraz w makijaż do nałożenia, za pomocą aplikacji na smartfona. Produkty drukowane są na gotowym do użycia arkuszu do makijażu w zaledwie 15 sekund.

Inteligentne lustra

Innym sposobem na poprawę jakości obsługi klienta branży beauty przy użyciu technologii są inteligentne lustra, które wykorzystują sztuczną inteligencję i AR do dostosowywania wizerunku danej osoby. Technologia ta, jak wyciągnięta z science-fiction, umożliwia konsumentom wirtualne wypróbowywanie różnych stylizacji makijażu, fryzur i akcesoriów oraz eliminuje czasochłonne usuwanie i dodawanie różnych produktów produktów na twarz, czy włosy.

Firma Coty doskonale wykonała tę technologię dzięki swojemu Wella Professionals Smart Mirror. To inteligentne listro zostało stworzone we współpracy z CareOS i oferuje możliwość wypróbowania koloru włosów w rzeczywistości rozszerzonej na żywo, przechwytywanie wideo włosów pod każdym kątem oraz wykorzystuje technologię rozpoznawania twarzy.

AI, kosmetologia, pielęgnacja twarzy, rozpoznawanie twarzy, technologia w kosmetologii, pielęgnacja cery
fot. unsplash.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here